close

This recipe is for my friend, Tasha.

 

We are talking about eating healthy the other day and I was sharing my family recipe which is really good for women to release the pain when they are suffering from period.

This recipe was passed from my grandmother to my mum and then to me and it does work for me. Therefore, I would like to share it with all my female friends and live happier.

 IMG_9097-2  

Ingredient:

1 Tablespoon Sesame oil

3-5 Thin sliced ginger(leave the skin)

1 Egg

Home-made chicken broth

1 portion of noodles

Salt a little for seasoning

Light soy sauce a little for seasoning

 

How to make:

1. Heat the frypan until it gets really hot.

2. Pouring 1 Table spoon seasame oil in and  reduce heat to low.

IMG_9067-2  

3. Place the ginger slices in frypan and fry them with low heat until they turn into brown for both side. 

IMG_9070-2  

4. Break egg and cook it until the egg white is set, it only takes about few seconds.

IMG_9074-2  

5. Pouring in chicken broth until it boils.

6. Seasoning with a little bit of salt and light soy sauce.

IMG_9077-2

7. At the meanwhile, cook a portion of noodles in the boiling water(in another saucepan) and drain it when it is done. 

IMG_9078-2  

8. Place noodles and soup in a bowl and ENJOY IT.

IMG_9097-2

 

FYI, noodles can be replaced by rice noodles、rice or even vermicelli.

 

 

這是我特地寫給店裡的妹妹,Tasha,的文章。

昨天Tasha很可愛的在我的FB上留言說:天啊!我的名字出現在你的部落格裡,我出名了~~

呵呵~真的是很可愛的一個小女生。

 

會跟Tasha聊起吃麻油煎蛋有助於減緩月事來臨的痛楚是源自於我在店裡的飲料選擇。

因為在咖啡店裡工作,所以我們在上班前、休息及下班後都可以有一杯免費的飲料。(這比在台灣時好,台灣的政策是每人每天上班只有兩杯飲料)

而我的飲料選擇永遠是:Soy Latte without Ice。

這樣的飲料在台灣很常見,幾家知名的飲料店甚至有1/2、1/4、1/8及不加冰的選項。

但這樣的飲料在英國人的眼裡卻是“怪胎飲料”,他們不明白既然選擇了喝冷飲,為什麽又把冷飲裡最重要的角色-冰塊去掉?

 

我開始向店裡的女性解釋冰飲對於女性身體的傷害-為什麽喜歡喝冷飲的女性小腹會比較大?為什麽冷飲會為月事來臨帶來疼痛?及我媽媽本身的親身經歷,最後則談到了這個由我媽交給我的食譜。

我不是專業人士,不知道所傳出去的訊息是否正確;但這個食譜本身對我的幫助很大,因為不是藥品,食用起來也比較安心。

一反面幫助我消除了許多月事來臨的不舒服,,另一方面,所有食材的取得都很容易,在英國的超市裡都能輕易的找到,所以我很大力推薦,希望我身邊的女性朋友也能受益。

 

【題外話】

以我的經驗,如果我因為月事而不舒服,我媽通常是在早上弄麻油煎蛋加點水,讓我連湯帶蛋的整碗喝下。

但在我向Tasha我食用的經驗時,Tasha是滿臉問號。

她不懂怎麼有人可以在一早就喝熱湯?怎麼可以把煎蛋跟湯這兩樣東西結合在一起?

為了讓她了解,我把食譜稍作改變,說法從早上吃煎蛋變成晚上吃湯麵,再配上step by step的圖片讓她能照表操作,化解她料理時的疑惑。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ivy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()